Dag 320

Dag 320 - 15 dagar kvar. 

Usch vilken dag. 
Kom till stallet, gick ut till D i hagen medan han låg ner och vilade. Kände på mig att nåt var fel. Han sneglade mot magen/bakdelen flera gånger och la sig ner helt död (brukar annars vara väldigt nyfiken och social). Fick värsta klumpen i magen och trodde först det var kolik. Lyssnade på magen och massor med ljud... Men eftersom det var nåt som inte riktigt stämde så gick jag in och hämtade febertermometern. Kom ut och då hade han ställt sig upp, och mycket riktigt hade han lymfangit i ena bak av ett litet sår han haft de sista dagarna (jag har dock tvättat och smörjt). 
Tog tempen och chocken när det aldrig stannade.. Den bara höjdes och höjdes och slutade så småningom på 39,6!!!!!!!!!! Usch så ont jag fick i hjärtat då. Ringde genast ut veterinär som fick fixa till å bandagera. Skulle han vara sämre/likadan skulle han få komma in imorgon till kliniken.. Riktigt halt var han också! Stackars :( han hade inte glimten i ögonen, man såg på honom att det var nåt fel.. 

Det var dessutom inte ens det såret jag tvättat och hållit rent. Det var ett helt annat, två mindre stickhål som inte alls syndes! När jag tog in honom så sprack det upp och ut kom var och blod. Det har legat gömt under pälsen på nåt sätt... 😣 jag som brukar ha stenkoll på sånt där... 

Var tillbaka i stallet nu ikväll och han var mycket piggare! Ingen feber, och han rörde sig rent :) jag är såååååå lättad. 
Men! Nu ska han stå på boxvila 7-10 dagar 😳 gooood luck. Han var helt hyper Redan nu bara några timmar på Box! 😅 herregud. 

Men huvudsaken är att han blir bra, lilla hjärtat ❤️ 







LILLAN. 

Juvrena har blivit ÄNNU större och ÄNNU mer stenhård 😱 är de ens möjligt undrar jag?! Jaaaaa, uppenbarligen! Herregud alltså! 
Hon får stå inne med D som sällskap nu och hon verkar faktiskt väldigt nöjd :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0