Dag 315

Dag 315 - 20 dagar kvar..

Det händer saker för varje dag nu.. 😳🙈 
Spenarna börjar bli mjuka och förbereda sig för mjölk. Hon står och trycker rumpan mot en vägg hur ofta som helst. Först idag har hon börjat äta mindre också, vilket är väldigt vanligt för dräktiga ston i sluttampen. (Dock äter hon mer än gärna kraften). 
Juvren har blivit större (hur det ens är möjligt?!).. 
Jag är så jävla nervös. Känner mig inte alls redo för att ev förlora sto eller föl... 😣 vilket jag ber till alla möjliga gudar att jag slipper!!!! 
Jag är så jäkla nervös nu så jag dör. 😭

Juvrena idag, samt smuts-magen (en smutsig häst är en lycklig häst) ;) 
Ni kan säkert se på den här bilden hur bäckenbanden börjat släppa och hur slapp hon är på rumpan. Ni ser att det sluttar ner mot svansroten? 

Har även börjat Tempa henne idag, och dagens temp låg på 38,0 (hon brukar ha ca 37,7 i vanliga fall..)


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0