WHAT A GOOD DAY

Åh vilken kul dag jag haft!

Har lekt med barnen idag :) började med att jag löjlade mig lite vid mellis, sen blev det mera seriöst..
Hade ett litet troll i fickan som skrek så fönstren sprack om man väckte det, och sen hade jag en skattkarta i andra fickan..
Slutade med att vi satt ute, eller JAG, satt o ritade upp en skattkarta med olika "stationer". Det blev SÅ kul!!
Alla andra lärare älskade det ;) slutade med att jag hade typ 15 barn med mig, underbart!

TIPS TILL ER SOM VILL HITTA PÅ NÅT SKOJ TILL 4-6 åringar på typ kalas, förskolor eller annat ! Går garanterat hem!!!

Allt blev till en saga iaf..
Det började med att vi väckte upp trädet som hade sovit i över 100 år och han började prata, han sa att vi gatt rädda en sjuk giraff.. Så nästa station blev att plocka osynliga, magiska blommor, så vi plockade flera hundra stycken och lade i fickan. Nästa station skulle vi gå till grottan (en målad sten) och där låg 3 små troll och sov, där gatt vi kliva över dom och vara tysta så de ej vaknade. De skötte det SÅ bra!
efter det mötte vi på de GIGANTISKA grodorna, vi hoppade upp på dem och red iväg till andra sidan gården. Där gatt vi gå över en bro, som var över lava (gick över stenar och rötter).. Efter det så "såg" vi trollen, så vi skyndade oss allihopa och gömma oss under några bänkar, efter de hade "gått" så sprang vi till giraffen och lämnade blommorna, så giraffen blev frisk, wie! haha.
efter det kom en älva och tog oss till andra sidan gården, där kom det en tornade, så vi snurrade och snurrade och snurrade ända fram till sand-lådan, där lyfte vi på locket och tumme-lisa kom ut! Där berättade hon att skatten var i LEKSTUGAN!
där fanns en hink med kottar i som vi plockat åt dom, haha, lite besvikna ungar det var eller!? Vi sa att det var chokladpengar men det gick inte riktigt hem! haha :)

Det var en underbar dag, och väldigt lyckad!
What a SUCCESS!

Puss på er.
Nu - desperate housewifes.


Kommentarer
Postat av: Mostern

Du får visa/öva/leka med Eddie och Jack sen, lät ju skitkul :)

2011-04-19 @ 21:41:52
Postat av: Patricia

Det kan du räkna med! I sommar kommer jag ner ;)

2011-04-20 @ 22:02:52
URL: http://patriciapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0