job!

hellu, idag är en bättre dag än igår. och förra veckan. det har varit en bra dag idag, och en halvt bra dag igår :-)

2010-11-08, Igår.

Igår hade jag och Lydde varit och sökt jobb överallt på iaf 2 olika gallerior och lite överallt, sen kom vi på idén om att vi skulle söka på dagiset innan vi åkte hem (som ligger någon km bort ifrån oss) så vi ställde in GPS'en och åkte dit, till slut hittade vi fram, jag strök över lite på pappret (som egentligen var till för att söka på klädbutiker) och sen pallrade jag mig iväg mot dagiset. Jag tog första bästa dörr och gick in (fanns säkert 7-8 dörrar o välja mellan) och tack gode gud för att det var rätt! jag gick in och där satt föräldrar med sina barn, och sen mötte jag en dagisfröken. Jag berättade att jag var ute o sökte jobb och kunde tänka mig vad som helst och att jag var glad för allt, och hände över CV't. Hon berättade att chefen hennes inte var tillbaka förrän på onsdag men att hon skulle lämna över det, OCH att det var en som var sjukskriven på 50% och frågade om jag var intresserad av det, SJÄLVKLART sa jag glatt. Så jag hoppas verkligen att chefen hör av sig imorgon.

Jaja, tillbaka till hur dagen idag varit, 2010-11-09.

jag o lydde skjutsade Emma på jobbet kl. 12, när hon började. Sen gick vi in på bokhandeln o köpte oss varsitt block och jag köpte också en penna. Sen for vi hem, satte oss framför datorerna våra och började googla.

Vi började tokskriva på våra CV'n och "söknader" (personligt brev). denna gång var det dags o satsa på att hitta något dagis. (barnehage, som det heter så fint).

Då vi var klar googlade vi fram ett par adresser till barnehagar som låg i närheten, så att vi kan promenixa dit. sen tog vi bilen (vi måste ju hitta dit, så vi tog bilen med GPS) och först stannade vi på ett dagis, där jag sprang in o skulle lämna mitt CV, haha, tror jag aldrig sett så chockade människor över att se mig, dom visste verkligen inte vad jag gjorde där. Men iaf, så lämnade jag in mitt CV och sa att jag sökte jobb o att det bara var till att höra av sig om det skulle vara nåt, dom sa inte alls nå mycket.. Sen drog vi vidare, ställde än en gång in GPS'en och drog vidare till nästa ställe.
Då kom vi tydligen in på någon skola av något slag, och vi fattade inte om det var ett dagis, så vi stannade några herrar och frågade, jodå, det var tydligen "massa" barnehagar där. Lydde lät mig gå dit, så jag pallrade mig bort, men fattade inte ett dugg av vart jag skulle, så jag stannade en dam och frågade, så hon pekade bort åt ett annat håll, så jag tänkte först att jag inte skulle gå dit, men jag är så OTROLIGT rädd för att missa en möjlighet så jag tog mig i kragen och började gå mot riktningen som hon pekade mot.

Till slut kom jag fram till ett ställe där det stod tydligt BARNEHAGE, så jag pallrade mig in där, det var ett litet och mysigt ställe, träffade först på en tjej i samma ålder som mig själv o hälsade och sa att jag sökte jobb, hon sa till mig o vänta och sen gick hon direkt till chefen.
Så chefen kom ut och jag berättade att jag var där och sökte jobb och att jag var intresserad av allting, ville ha så mycket jobb som möjligt, så hon drog in mig på kontoret och ville att jag skulle berätta lite vad jag gjort också ville hon ha papper ur belastningsregistret, och som tur är hade jag det och gav henne det.
Hon berättade att en av dom som jobbar där har sagt upp sig from 1 december och att hon efter det kunde lova mig jobb iaf 2 dagar i veckan och dom dagar då någon var sjuk.
Så jag ska få åka dit den 29e och provjobba, 08.30-16.00 och om allt gick som det skulle, så skulle jag få nycklar och som det lät på henne få börja i December !! :) wei! HOPPAS!

Här är hemsidan på dagiset där jag ska få provjobba ..
www.beveren.no

Men nu ska jag plugga och kolla på flyg till Kristoffer (som förhoppningsvis kommer hit nästa helg).
Ikväll ska vi kolla gympriser och grejer också! :-)

PUSSSSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0