Idag är jag glad :-)

Idag har det hänt som man faan började tro var omöjligt!
Dom ringde från det där "tråkiga" stället som jag provjobbade på (minns ni?), alltså sport-sko-butiken.
Dom ville ge mig en 100% tjänst på en annan butik och ville att jag skulle komma genast idag, jag sa att jag var lite velig eftersom jag samtidigt ville jobba på dagiset ju, men att jag gärna kom in o provjobbade idag och kände efter hur det kändes i den "riktiga" butiken.

Jag kom dit, vi gick tillsammans och hamnade på butiken "Crossway" som ligger mitt i Oslo centrum.
Det var jag och en annan tjej som jobbade tillsammans, hon var också ny, första dagen för henne.
Dom lärde oss snabbt kassan (och eftersom jag tycker det är rätt svårt med norska överlät jag den delen till henne under dagen) och lagret (vilket jag ägde på!) och sen GICK DOM, ja det är sant.. DOM, CHEFERNA lämnade oss alldeles ensamma hela dagen, och det hjälpte ju inte mycket till att tjejen jag jobbade med fick besök av sin kompis i ett par timmar och att hon pratade i telefon väldigt ofta och att hon var väldigt nonchalant och hälsade knappt på kunderna. Därmed kan jag fasen säga att JAG var den som fick sälja allt under dagen. Totalt fick jag ihop 8600 nånting. Inte dåligt va? ;) första dagen och allt! he he.



(väggen bakom disken!)
Det jag var väldigt nervös över att dom sa var att jag skulle få stå SJÄLV, HEEELT SJÄLV under dagarna i butiken, och att dom överlät HELA den butiken till mig och att det var mitt ansvar nu, alltihop. läskigt? JA.
Det jag reagerade väldigt starkt på var också att jag hade 2 alternativ att välja på om jag skulle vara borta, och de var.......
Alternativ 1 - att jag var död.
Alternativ 2 - att jag var dödligt sjuk.
Att jag "bara" var sjuk (tex febrig) var ingenting! (!?!??!?!?!).

Aja, det fick gå ändå och jag tackade ja.
I need the money. och jag hoppas att jag BLIR en bra försäljare, fast än så länge suger jag, haha är så osäker!
Mennnnnnnnnn, en av cheferna sa att dom tyckte jag var väldiiiigt "flink" (dvs. duktig) med kunderna, det sa han flera gånger! STOLT*!

Så imorn och på fredag ska jag få upplärning 11.00-19.00.

Grattis till Patricia!

Det där dagiset känns faktiskt skittråkigt att jag inte ska få jobba på för det tror jag hade varit kul.
Men det känns som om jag redan har de erfarenheterna och behöver något annat nu.

Tycker för övrigt att ni som vet av nåt jobb i oslo ska DIREKT höra av sig, vi är fortfarande en som är utan och hon SKA fasen ha jobb nu!! vi ALLA ska ha jobb. därmed basta.

aja, nu ska jag vila mina stackars ben som värker.
Pusssssssssssssssssssss på er.

Kommentarer
Postat av: NMoste

2010-11-10 @ 21:55:48
Postat av: Mostern

Men fasen va gött! Gud var bra, ja, men kämpa på---pengar och framförallt...MERITER :) :) :)!!! Så jävla KING!!!

2010-11-10 @ 21:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0