arbetsförmedlingen? till vilken nytta?

Åh, jag blir så himla arg känner jag.
Har ju skrivit in mig på arbetsförmedlingen för ca 1 månad sen nu, ENDAST för att jag ska vara arbetslös i 3 månader innan jag kan börja praktisera på H&M här i Umeå så att arbetsförmedlingen kan ge mig bidrag.
(dom har en dum regel på att man måste skriva in sig där och vara arbetssökande i 3 månader innan dom kan ge en bidrag för praktik, sugit!)

Så nu har jag haft kontakt med dom och såklart säger dom att jag ska skrivas ut från arbetsförmedlingen för att jag har jobb UNDER sommaren, alltså ett helt vanligt hederligt sommarjobb och inget längre. Så därför ska jag behöva skrivas ut från arbetsförmedlingen under den här tiden och sen skrivas in PÅ NYTT igen i slutet på augusti, jävla idioti. Så då får jag inte börja praktisera förrän i slutet på NOVEMBER.
och vafan ska jag göra under dom där 3 månaderna? hade ju planerat att flytta till Umeå med Krille, men inte fasen kan det bli av då jag inte har nå pengar att betala varken mat eller hyra...
åååh, då blir det till att gå hemma ända fram till Jul... Det är typ ett år kvar?!

börjar faktiskt känna starkt hat mot den där jäkla arbetsförmedlingen. Trodde det skulle vara bättre i Umeå och det var därför jag skrev in mig där o inte i Sollefteå.
jävla påhitt. vafan hade dom tänkt jag skulle göra dom där 3 månaderna istället för praktik? ÅH.

_______________________________________________________

Skitsamma, orkar inte tänka på det där nu..
Idag har jag plockat ihop och städat i lägenheten (så som det såg ut!??!?!)
och nu håller jag på att färga håret, sitter och väntar på att jag ska få gå och tvätta ur det nu. haha, tror det kommer bli kaos, skulle använda hättan, men orkade inte. Så jag vettefasen vad det blir. Vi får se!

Sen ska jag ta o fixelixa naglarna och vänta på Krillis.
Vi ska nog äta makaroner o köttbullar idag, mums!

Sen ska vi åka på stan och köpa klippsax (så jag kan klippa krilles hår) och en dop-present till Jack
och någon liten present till Eddiepeddie kanske :)

OCH ska försöka komma ihåg och söka efter en baseball-jacka till Krillis :) han ville ha en sån, dom är sååå snygg!

Men nu måste jag FORT fixa håret.
Pusssssssss sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0